کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست؟

نقطه مقابل کابینت های مدرن، سبک کلاسیک است. کلاسیک به معنای هنر باستانی است. این سبک دارای منبت ها و حکاکی های تزئینی زیادی است. این ویژگی زندگی و فضای قدیمی را به خانه می آورد. در ساخت کابینت آشپزخانه کلاسیک از چوب هایی مانند افرا، گردو، راش و بلوط استفاده شده است. این مدل های کابینت عمق و عرض زیادی دارند و بنابراین بسیار عریض هستند. برعکس، طول و ارتفاع آن کمتر از کابینت های مدرن است.

انواع سبک های کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک بیشتر از چوب ساخته شده اند. برخی دیگر از مواد غذایی mdf با تاپینگ های مختلف سفارش داده می شوند. در مجموع 3 سبک کلاسیک کابینت با پوشش ها و مواد مختلف وجود دارد. در این قسمت توضیح مختصری در مورد آن خواهیم داشت

کابینت ممبران

کابینت های ممبران دارای بدنه ام دی اف با روکش PVC هستند. روکش PVC یک پلاستیک ضد رطوبت و ضد آب با ضخامت بالا است. این پوشش توسط دستگاه پرس وکیوم بر روی ام دی اف اعمال می شود.

قیمت کابینت ممبران توسط عوامل مختلفی تعیین می شود. نوع رنگ خاص، طراحی سطح کابینت را می توان به عنوان این عوامل نام برد. نوع چسبی که روکش را به ام دی اف می چسباند نیز بر قیمت کابینت تاثیر می گذارد.

کابینت چوبی

کابینت های تمام چوب از ترکیب چوب طبیعی و mdf ساخته شده اند. هسته و بدنه این کار از ام دی اف و سایر اجزای کابینت مانند در، تاج، پایه، ستون و سرستون از چوب طبیعی ساخته شده است.

کابینت تمام چوب ها عمدتا از چوب هایی مانند راش و بلوط ساخته می شوند. طول عمر این سبک کابینت یکی دیگر از مزایای آن است.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوبی مانند نوع ممبران از هسته ام دی اف ساخته شده است. تفاوت کابینت روکش چوبی با سبک ممبران در نوع روکش است. این سبک کابینت از روکش چوب طبیعی استفاده می کند. این روکش توسط دستگاه پرس و چسب چوب بر روی ام دی اف اجرا می شود.

در مرحله نهایی ساخت کابینت روکش چوبی از لایه ای از رنگ پلی اورتان یا پلی استر برای پوشش کار و استحکام بالا استفاده می شود. این روکش معمولا از راش، بلوط و گردو ساخته می شود

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

قبل از خرید کابینت آشپزخانه بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید. این به شما کمک می کند آشپزخانه مناسب کابینت را خریداری کنید.

مزایای کابینت کلاسیک

  • سازگاری با تمامی سبک های دکوراسیون داخلی به خصوص سبک کلاسیک.
  • ماندگاری طولانی به دلیل استفاده از چوب طبیعی یا روکش چوب.
  • رنگ های متفاوت و گرمی دارد.
  • کلاسیک کابینت می تواند کل فضای آشپزخانه را پوشش دهد.
  • امکان ایجاد طرح های سفارشی با استفاده از دستگاه CNC وجود دارد.

معایب کابینت کلاسیک

  • حساس به رطوبت و گرما.
  • کشش اجسام نوک تیز باعث ایجاد فرورفتگی و خراش می شود.
  • به دلیل تعداد زیاد کنده کاری، تمیز کردن آن کمی مشکل است.
  • اگر از رنگ های بی کیفیت استفاده نکنید به مرور زمان باعث تورم می شود.
  • در مقایسه با هایگلس و ام دی اف کابینت قیمت بالایی دارد.

کابینت کلاسیک سفید

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. این رنگ در کابینت آشپزخانه بسیار توصیه می شود. رنگ سفید باعث می شود محیط مورد نظر بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این رنگ سفید با تزیینات متنوعی ست می شود. می توانید کابینت سفید را با رنگ های دیگر مانند قهوه ای یا طرح های چوبی سفارش دهید.

کابینت آشپزخانه کلاسیک سفید را انتخاب کنید تا محیط خود را مجلل و مجلل جلوه دهید. کابینت کلاسیک White Membranes بسیار محبوب است. همانطور که می دانید پوشش های کابینت فیلم های PVC هستند. بنابراین، فیلم های کابینت را می توان با استفاده از پوشش پلی اورتان به رنگ سفید تغییر داد. با استفاده از رنگ پلی اورتان علاوه بر سفید می توانید رنگ های دیگری را نیز سفارش دهید.

اجزا کابینت کلاسیک

در طراحی کابینت کلاسیک اجزای تزئینی زیادی به چشم می خورد. از جمله اجزای خارجی، سرستون ها، ستون ها و سرستون ها هستند. طراحی کلاسیک کابینت فضای آشپزخانه شما را به یک ویژگی خاص تبدیل می کند.

درب کلاسیک کابینت

درب های کلاسیک کابینت از چوب، روکش PVC یا چوب طبیعی ساخته شده اند. درب کابینت از بهم ریختگی فضا جلوگیری می کند.

درهای ویترین اغلب در طراحی کلاسیک کابینت دیده می شوند. طراحی این درب ها شیشه ای است. می توانید ظروف تزئینی را در این قسمت قرار دهید.

دستگیره کابینت کلاسیک

برای کابینت سبک کلاسیک، از دسته هایی با حکاکی و ناودانی استفاده کنید. دسته های رومی شکل می توانند تاثیر خوبی در زیبایی سبک های کلاسیک کابینت داشته باشند.

دسته کلاسیک سبک کابینت شما را سلطنتی و مجلل جلوه می دهد. هنگام سفارش طرح کلاسیک کابینت دسته های برنجی، زیتونی و برنزی توصیه می شود.

جزیره کابینت کلاسیک

کابینت جزیره یک میز به ارتفاع حدود 1 متر در وسط آشپزخانه است. این جزیره کاربردهای متفاوتی دارد.

با قرار دادن یک صندلی کابینت در اطراف جزیره می توانید از این قسمت به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. حتی در هنگام انتخاب برای طراحی و ساخت دکور آشپزخانه، می توانید سینک و ماشین ظرفشویی را با لوله کشی مناسب نصب کنید.

تاج کابینت کلاسیک

یکی دیگر از مواد کابینت کلاسیک تاج او است. در واقع تاج ها، پایه ها، گل ها، نقش برجسته ها، ستون های منبت کاری شده و سرستون ها از جمله اجزای تزئینی کلاسیک کابینت هستند.

تاج علاوه بر اینکه جزء تزئینی کابینت کلاسیک است، فضا را نیز مرتب می کند. قطعات گل، نقش برجسته ها و ستون ها با دستگاه CNC بر اساس طرح مورد نیاز حک شده و طراحی می شوند.

ویژگی های کابینت کلاسیک

عمق بالا

همانطور که گفته شد، کابینت های کلاسیک بسیار عمیق و بسیار گسترده هستند. برای استفاده حداکثری از آن، می توانید از رگولاتور موجود در کابینت خود استفاده کنید.

ستون و تاج

از این جزئیات برای لوکس شدن فضا استفاده می شود. استفاده از سر ستون و تاج در طرح های مختلف باعث می شود که کابینت ها خاص تر به نظر برسند. علاوه بر این، گل ها و کنده کاری ها نیز به عنوان جلوی تزئینی در کابینت های کلاسیک استفاده می شود.

ویترین شیشه ای

علاوه بر کتیبه ظاهر، اغلب قسمتی به نام نما دارند. رابط در واقع کابینت با پوشش شیشه ای است. همچنین استفاده از آن به گونه ای است که می توانید اشیا یا ظروف با ارزش و تزئینی را داخل آن قرار دهید. در این صورت نمای آشپزخانه شما با منبت های سلطنتی نمایان می شود.

مناسب برای آشپزخانه بزرگ

اگر انتخاب شما کلاسیک کابینت است، به اندازه آشپزخانه خود توجه کنید. اگر محیط شما کوچک است، کابینت های کلاسیک به دلیل ظاهر پر زرق و برق و شلوغ برای شما مناسب نیستند، زیرا محیط را کوچکتر نشان می دهند. بنابراین برای آشپزخانه های بزرگ و متوسط مناسب است. همچنین برای آشپزخانه های متوسط باید از کابینت کلاسیک در رنگ های روشن استفاده کنید.

منبع: کابینت آشپزخانه کلاسیک