کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه در مجاورت گرما و رطوبت پخت و پز هستند و باید با بهترین روکش ساخته شوند. با به روز رسانی فناوری برای ساخت کابینت آشپزخانه، پوشش ها در طرح ها، رنگ ها و مواد مختلف وارد بازار شده اند. در ادامه این صفحه انواع کابینت و پوشش های آنها توضیح داده شده است.

در قدیم از کابینت چوبی به عنوان کابینت استفاده می شد. اولین نمونه کابینت مدرن به قرن بیستم در اروپا برمی گردد. زمانی که کابینت از چوب و فلز طبیعی ساخته می شد، به دلیل پیشرفت های فناوری و تکنولوژی پیشرفته، امروزه کابینت آشپزخانه با طرح ها، رنگ ها و پوشش های جذاب ساخته می شوند.

معیارهای مناسب برای انتخاب کابینت آشپزخانه چیست؟

اهمیت کابینت آشپزخانه نه تنها در دکوراسیون داخلی خانه، بلکه در فضای کاربردی آشپزخانه نیز تاثیر زیادی دارد. کابینت باید متناسب با همه ظروف آشپزخانه باشد. این باعث می شود آشپزخانه زیبا به نظر برسد.

بنابراین شما می توانید با توجه به اثاثه یا لوازم داخلی منزل خود، مقدار فضا و وسایل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، کابینتی را توصیه می کنیم که سقف بلندی دارد. این مدل های کابینت فضایی برای قرار دادن تمام تجهیزات دارند.

اگر فضای آشپزخانه بزرگی دارید و سبک تزئینی کلاسیک را ترجیح می دهید، می توانید از کابینت با منبت استفاده کنید. اکثر این کابینت ها از چوب یا روکش چوبی ساخته شده اند.

برخی از کابینت ها نیز هر دوی این ویژگی ها را دارند. ظاهر این سبک دارای نقش و نگارهای ساده است. همچنین فضای مناسبی برای نگهداری وسایلتان در اختیار شما قرار می دهد. این سبک از کابینت در چندین پوشش و طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها عرضه می شود.

کابینت کلاسیک

سبک کابینت کلاسیک فضایی قدیمی و نوستالژیک به فضا می بخشد. اکثر این کابینت ها از چوب یا روکش چوبی ساخته شده اند. طراحی به سبک کلاسیک با تعداد زیادی منبت و مجسمه. در کابینت Classic ستون ها، سرستون ها، تاج ها، گل ها و کتیبه ها را نیز می توان از اجزای کابینت در نظر گرفت. نقاشی ها و مجسمه های کابینت کلاسیک با ماشین های CNC ساخته می شوند. سبک های کلاسیک شامل کابینت عمیق است. بنابراین برای آشپزخانه هایی با لوازم خانگی زیاد مناسب است. در این نوع طراحی کابینت معمولا از درب های شیشه ای نیز استفاده می شود.

کابینت ممبران

جنس بدنه اصلی ممبران mdf می باشد. ماده ای که برای پوشش کابینت استفاده می شود pvc نامیده می شود. روکش پی وی سی توسط پرس وکیوم بر روی هسته ام دی اف قرار می گیرد. ممبران نسبت به سایر کابینت های سنتی قیمت مناسب تری دارند.

کابینت روکش چوبی

کابینت روکش چوبی نیز از ام دی اف ساخته شده است. کابینت یک لایه نازک چوب برای ساخت روکش چوبی استفاده می شود. روکش چوب معمولا از چوب هایی مانند گردو، بلوط و راش ساخته می شود. روکش چوبی ابتدا در mdf قرار می گیرد و سپس توسط دستگاه cnc طراحی می شود.

کابینت تمام چوب

مغزی های کابینت چوبی معمولا از ام دی اف درجه یک ساخته می شوند. از چوب طبیعی در ساخت درها، سرستون ها، تاج ها و سایر قسمت های تزئینی استفاده می شود. برای ساخت کابینت روکش چوبی از درختانی مانند راش، بلوط و گردو استفاده می شود.

کابینت مدرن

در سبک مدرن از پوششی به نام پلی گلاس، لامی گلاس و معروف ترین پوشش یعنی هایگلاس استفاده می شود. این روکش ها سطحی براق دارند و در طرح ها و رنگ های متنوع قابل سفارش هستند. سطح کابینت می تواند نور را منعکس کند زیرا طراحی شلوغی ندارد و از پوشش براق استفاده شده است. در این صورت محیط آشپزخانه بزرگ به نظر می رسد. می توان نتیجه گرفت که آخرین کابینت را می توان برای آشپزخانه های کوچک استفاده کرد.

کابینت هایگلاس

این کابینت از ام دی اف برای ساخت بدنه استفاده می کند. روکش کابینت هایگلاس از یک ورق شفاف و براق ساخته شده است. این پوشش با استفاده از یک چسب قوی به هسته کابینت یا MDF چسبانده می شود. به دلیل درخشندگی، نور را منعکس می کند و فضای شما را بزرگتر می کند.

کابینت ام دی اف

کابینت mdf مخفف تخته فیبر چگالی متوسط است. MDF از ذرات چوب درشت و ریز فشرده تشکیل شده است. mdf در رنگ ها و طرح های مختلف عرضه می شود و بسیار محبوب است.

کابینت پلی لاک

بدنه ام دی اف یکی از اجزای کابینت پلی لاک می باشد. روی ورق mdf لایه ای از ورق های بسیار ضخیم قرار می گیرد. این ورق بسیار بادوام با درخشندگی و شفافیت در برابر خط و خش بسیار مقاوم است و هیچ اثری از خط و خش ندارد.

کابینت نئوکلاسیک

ترکیبی از سبک های مدرن و کلاسیک کابینت را نئوکلاسیک می نامند. ظاهر این کابینت یک سبک کلاسیک است. این کابینت استفاده از طراحی، حکاکی و قطعات تزئینی را نشان می دهد. در این سبک سعی شد از مجسمه سازی مینیمال و دکوراسیون ساده استفاده شود. کابینت نئوکلاسیک به اندازه کابینت مدرن است.

کابینت انزو

هسته کابینت Enzo مانند هر مدل دیگری از mdf ساخته شده است. با این حال تفاوت اساسی با سایر مدل ها دارد. ام دی اف مورد استفاده برای پوشش های کابینت Enzo را می توان از قطر 25 میلی متر یا بیشتر سفارش داد. این بدان معنی است که شما می توانید اندازه های بدنه کابینت را تا 25 میلی متر، 32 میلی متر و حتی 64 میلی متر سفارش دهید. رنگ یورتان برای رنگ آمیزی کابینت Enzo استفاده می شود.

کابینت پلی اورتان

پلی اورتان یک رنگ پوششی است که در سطح کابینت کار می کند. پلی یورتان رنگ های زیادی دارد و شما می توانید رنگ های مختلفی را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید. از مزایای این سبک ضد آب بودن و تنوع رنگ زیاد است.

کابینت پست مدرن

با پوشش پرس خلاء یا رنگ پوشانده شده است. با این کابینت می توان از رنگ پلی اورتان نیز استفاده کرد.

نکات کلیدی هنگام خرید کابینت آشپزخانه

نکته قابل توجه هنگام خرید کابینت آشپزخانه مساحت فضای شماست. برای فضاهای کوچک، توصیه می کنیم کابینت با طراحی مینیمال سفارش دهید. همچنین دارای پوششی برای بازتاب نور و بزرگتر نشان دادن محیط است. در این مورد، انتخاب جدیدترین کابینت مانند هایگلس راحت است. اکثر کابینت ها در دسترس هستند، که انتخاب فضای آشپزخانه بزرگ را آسان می کند. از چوب کابینت تا نوع کابینت با طراحی ساده و روکش رنگی.

نوع کابینت بر اساس روش اتصال

تا اینجا با انواع روکش کابینت آشپزخانه آشنا شدید و تا حدودی توانسته اید کابینت مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید. حال علاوه بر انتخاب مدل کابینت و نوع پوشش آن بر اساس اندازه آشپزخانه و کارایی مد نظر شما، اصل مهم دیگر طراحی کابینت بر اساس نوع چیدمان است.

یکی از اصول کلیدی در طراحی کابینت آشپزخانه این است که چگونه کابینت قرار گرفته و در دسترس افراد قرار گیرد. دسترسی به گاز، یخچال و سینک در این طراحی مهم است.

بنابراین انواع طراحی آشپزخانه کابینت را می توان با توجه به دسته بندی های زیر معرفی کرد:

  1. نصب یک طرفه روی دیوار
  2. نصب دو طرفه روی دیوار
  3. کابینت را به صورت L نصب کنید
  4. کابینت را به شکل U وصل کنید
  5. جزیره کابینت را نصب کنید
  6. کابینتA را نصب کنید

صفحه کابینت آشپزخانه

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید کابینت آشپزخانه انتخاب کنید صفحه روی کابینت است. این صفحات را می توان در کابینت، Island، یا Open یافت. این سنگ ها به دلیل عملکردها و نظافت های مختلفی که در آشپزخانه انجام می شود باید در برابر سایش و خوردگی مقاوم باشند. آنها همچنین باید کمترین تعامل را با غذا داشته باشند. صفحات شرکتی، سنگ های کوارتز، کولین، سنگ های طبیعی و سنگ های مصنوعی در این دسته قرار می گیرند.

رنگ کابینت آشپزخانه

عوامل زیادی در رنگ کابینت آشپزخانه دخیل هستند. فضاهای آشپزخانه، نمای کف و کاشی های دیوار آشپزخانه را می توان به عنوان مهمترین عناصر ذکر کرد. اولین عامل اندازه آشپزخانه است. اگر فضای کوچکی در آشپزخانه خود دارید، بهتر است رنگی روشن و براق انتخاب کنید. کاشی های بین کابینت می تواند عامل دیگری در انتخاب رنگ برای آشپزخانه های کابینت باشد. هماهنگی رنگ و طرح کاشی و روکش کابینت زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می کند. علاوه بر کاشی های بین کابینت، نمای کف مانند کفپوش پارکت نیز می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار باشد. پرکاربردترین رنگ ها رنگ های کابینت، سفید، قهوه ای تیره، قهوه ای روشن و طرح های چوبی هستند.

اجزای کابینت

قبل از سفارش کابینت آشپزخانه، مهم است که با انواع قطعات کابینت آشنا شوید. در این صورت می توانید کابینت را متناسب با نیاز و فضای آشپزخانه خود سفارش دهید.

این اجزا عبارتند از:

  • بدنه
  • در، درب
  • صفحه رویه
  • لولا و اتصالات
  • دستگیره

منبع: کابینت